Daftar akaun emas Maybank MIGA-i

Anda boleh beli emas di Maybank dengan harga serendah RM10. Tapi bukanlah terus dapat emas fizikal lepas beli RM10 tu. Kena kumpul sampai cukup minimum 1gram emas, lepas tu baru boleh keluarkan emas fizikal di mana-mana cawangan Maybank yang terpilih. Jadi saya nak tunjukkan cara untuk daftar akaun MIGA-i.

Yang penting kena masukkan referral code amb07014 {alertSuccess}

Buka akaun emas Maybank MIGA-i

Untuk buat akaun emas Maybank MIGA-i anda perlu login akaun Maybank2u anda di komputer. Tak boleh login guna smartphone (melainkan anda buat Desktop mode kat browser tu).

1. Lepas login, terus tekan menu Wealth.

{getToc} $title={Topik yang dibincang}

2. Skrol ke bawah dan tekan butang apply now.


3. Isi semua detail yang diperlukan.
4. Lepas selesai isi semua tu, tekan confirm dan kemudian tekan butang Invest Now.

5. Buat pembelian emas. Letak la berapa-berapa pun amaun yang penting minimum RM10.
6. Masa nak buat pembayaran tu, ada bahagian referral. Masukkan amb07014 kat situ untuk dapat emas bernilai RM10 secara percuma.


7. Lepas selesai pembayaran, akaun emas Maybank MIGA-i anda telah aktif. Log out Maybank2u dan login semula untuk lihat akaun MIGA-i anda.

Akaun emas MIGA-i anda akan terpapar di bahagian menu Wealth, tapi jumlah invest anda tu belum diupdate. Tunggu dalam 30 minit, nanti akan diupdate.

Keluarkan emas MIGA-i

Seperti yang saya jelaskan pada awal tadi, anda hanya boleh keluarkan emas fizikal setelah simpanan emas terkumpul anda mencapai berat 1g.

Anda boleh keluarkan kesemua 1g tersebut tanpa sebarang syarat, akaun MIGA-i anda akan tetap aktif dan anda boleh membuat simpanan seterusnya pada bila-bila masa.

Berapa gram emas dengan RM10?

Saya sediakan jadual untuk anda anggarkan berapa gram yang anda dapat dengan meletakkan harga yang anda inginkan. Ini hanyalah anggaran, tetapi jadual ini memang menggunakan harga emas semasa.

Jadual Harga Emas

Harga (RM) Berat Emas (gram)
- 1 gram
@adzrilmaizan Selain GAP, boleh jugak beli emas kat Maybank serendah rm10 setiap kali menyimpan. dah cukup 1 gram boleh trrus keluarkan emas kat mana2 cawangan Maybank terpilih tanpa perlu tinggalkan baki dalam akaun MIGA-i tu. #miga #emas999 #maybank2u #maybank #goldaccount ♬ Aesthetic - Devonte Mayo

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi baca artikel ini. Mohon komen sebagai tanda anda telah menjejakkan diri ke sini.

Terbaru Lebih lama