Lending Bybit telah discontinued tapi..

Bybit Lending dah takde

Tak sempat saya nak promote Bybit Lending, tau-tau ByBit Lending telah discontinued. Saya pelik jugak kenapa takde dah link Lending dalam akaun spot Bybit saya. Cari punya cari tak jumpa sebarang news atau notification berkaitan perkara ni.

{getToc} $title={Topik Rengking yang dibincang}

Apa ciri yang menarik pada Bybit Lending?

Apa yang best sangat pasal Bybit Lending ni? Segala simpanan coin kita boleh dapat Hourly Interest. Maksudnya simpanan kita yang kita tak buat apa pun dalam exhanger tu, kita boleh dapat return setiap jam.

Contohnya anda ada 1000 USDT,  dan interest rate yang ditawarkan pada waktu itu adalah 31% per annum (tertinggi yang pernah saya tengok dalam Bybit), maksudnya saving kita akan dapat lebih kurang 0.22usdt untuk sejam.


Kiraan interest setiap jam

Kalau rate berubah, maka pada jam itu semua capital anda akan dikira mengikut rate terkini. Rate interest sentiasa berubah. Paling rendah saya pernah dapat adalah 3.05% dan paling tinggi 31% per annum. Boleh kira dengan calculator yang saya sediakan di bawah ni.

Earnings Calculator

Earnings Calculator


Ini kiraan earning setiap jam ye, itu yang best. Yang tak bestnya, nak pastikan Yield tu masuk ke capital untuk compunding perlu at least 54usdt minimum. Kalau tak cukup memang tak boleh masuk hasil tu ke capital untuk terima earning (compounding) setiap jam. Itulah dia syarat Bybit Lending.

Bybit Saving vs Bybit Lending

Berbeza dengan Bybit Saving, yang berikan pulangan secara harian, dengan rate interest yang lebih kurang sama dengan Lending. Bezanya Bybit Saving boleh tambah capital serendah 1usdt. Kalau hasil mencapai 1usdt, maka secara automatik 1usdt tu akan dimasukkan ke capital untuk dikira earning untuk next 24 jam.

Hasil earning tu sebenarnya boleh pilih nak auto masuk ke saving (staking) atau nak biarkan je dalam akaun spot. Letak auto la best.

Fungsi auto staking/saving ni la yang akan membuatkan hasil earning akan compounding. Kalau tak on kan fungsi ni, earning akan dikumpulkan dalam bahagian akaun Funding. Namun anda boleh je buat secara manual untuk masukkan hasil earning tadi ke saving/staking.

Anda perlu setkan Auto-Saving mode untuk memastikan semua Yield dimasukkan secara automatik ke dalam staking. {alertSuccess}

 


Ciri yang best kat Bybit Lending adalah interest dikira hourly (setiap jam). Ciri yang best kat Bybit Saving pulak adalah penambahan capital adalah serendah 1usdt.

Saya rasa ramai yang keliru, kenapa perlu ada Bybit Saving kalau dah ada Bybit Lending? Kedua-duanya bagi pulangan yang lebih kurang sama. Bezanya Bybit Lending dibayar setiap jam (hourly paid) dan Bybit Saving pulak dibayar setiap hari (daily paid).

Bybit Lending intergrated dengan Bybit Saving

Jadi bila Bybit Lending (yang paid hourly) ni hilang dari radar, kebetulan saya baru withdraw semua capital dan letak kat Bybit Saving, Saya tak perasan pun bila masa Bybit Lending ni 'menghilangkan diri?' saya jadi macam terkilan sikit. Tapi rupanya ada berita best!

Sebenarnya Bybit Lending tak 'hilang'.

Bybit Lending intergrated into Bybit Saving

Bybit Lending digabungkan dengan Bybit Saving dengan nama Bybit Saving, dan ciri yang ada pada Bybit Lending dimasukkan ke Bybit Saving!

Jadi sekarang ni, Bybit Saving dah kira interest secara hourly. Interest pun boleh tahan menarik untuk 500usdt yang pertama lebih kurang 28% dan 23% untuk capital selepas 500usdt*.

*Bergantung kepada keadaan pasaran kripto.


rate pada 13 Mac 2024

Menarik kan? Jadi pada mereka yang ada capital yang besar, yang boleh generate 1usdt setiap jam, dapatlah la compounding 1usdt setiap jam.

Tapi apa pun ini bukan nasihat kewangan. Pastikan simpan duit anda kat tempat lain jugak yang mudah dicairkan. Boleh simpan kat Touch N Go Go + atau Rize (By Al-Rajhi), atau GXBank.

Daftar akaun Bybit

Bagi anda yang belum ada akaun exhanger kripto Bybit, boleh daftar Bybit sekarang ye. Masukkan KMRWWY sebagai id referral anda.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi baca artikel ini. Mohon komen sebagai tanda anda telah menjejakkan diri ke sini.

Terbaru Lebih lama